מגמת העלייה ברכישת יחידות הדיור על חוף הים של בת ים נמשכת, ומי שמרגישים זאת היטב הם אנשי חברת 'וואי בוקס' המקימים את פרויקט 'לייטהאוס'.
1 צפייה בגלריה
 המגדל החדש. משפיע על הסביבה כולה | צילום: קובי קואנקס
 המגדל החדש. משפיע על הסביבה כולה | צילום: קובי קואנקס
המגדל החדש. משפיע על הסביבה כולה | צילום: קובי קואנקס
הפרויקט נבנה בקצה הדרומי של הטיילת, לא הרחק מעשרות בנייני המגורים הנבנים לאחרונה וצפויים להיבנות בשנים הקרובות בשכונת פארק הים שבדרום־מערב העיר.
מגדל היוקרה המשקיף אל הים כולל 41 קומות ובו 225 יחידות דיור למכירה, כמו גם 55 דירות נוספות שאמורות לשמש כחדרי מלון.
על פי הנתונים שסיפקה לאחרונה החברה, עוד בטרם הושלמה בניית הפרויקט נמכרו כבר כמחצית מהדירות, בגדלים משני חדרים ועד חמישה חדרים ופנטהאוזים.
המחירים, באופן טבעי, גבוהים למדי ונעים מ־1.5 מיליון שקל לדירת שני חדרים ועד 4 מיליון שקל לדירת חמישה חדרים, בשטח כולל של 112 מ"ר בתוספת מרפסת בגודל של 25 מ"ר.
פרויקט זה, כמו פרויקטים אחרים הנבנים בדרום העיר, ונחשבים למתחמים יוקרתיים למגורים, נותן לתושבי האיזור תקווה כי הגעתם של תושבים אמידים תעלה את ערך הנכסים בשכונה ותביא לשיפור התשתיות בשכונה החדשה.
"קנינו פה דירת ארבעה חדרים באחד הפרויקטים ואין ספק שהקמת מגדלי יוקרה תעזור לכל התושבים, גם לאלה שמתגוררים בבניינים 'רגילים'", אומר אוהד סובול, שמשפחתו רכשה לפני מספר חודשים דירה חדשה בשכונת פארק הים. "אנחנו מאמינים שהתמהיל של מתחמי המגורים יגרום לכך שבעירייה יקפידו על תשתיות ראויות כדי שלא יהיו בעיות מצדם של אותם בעלי נכסים שמשלמים כסף רב עבור הדירות האלה".
מצד שני, יש מי שסבורים כי הקמת מגדלי המגורים לא תביא בהכרח לשיפור תנאי המגורים בשכונה. "האיזור אטרקטיבי כי אין בישראל הרבה בנייני מגורים שאפשר לראות מהם את הים ולכן מגיעים לפה הרבה אנשים אמידים", אומר רונן לוי, תושב העיר. "לאנשים האלה, שחלקם מגיעים לדירות האלה רק בסופי שבוע, לא ממש אכפת מה קורה מסביב, אבל זה יפה לעין וזה לא פחות חשוב".