בכנס תושבים מיוחד שנערך השבוע, נחשפה לראשונה התכניות לפרויקט 'החשמונאים' בבת ים, אותו מקדמת חברת הנדל"ן ארזים (ג.י.א) מקבוצת אורון אחזקות והשקעות. זאת על רקע הצהרתו של ראש העירייה, צביקה ברוט, על תכנית לצמצום המגדלים בבת ים.
1 צפייה בגלריה
פינוי בינוי בחשמונאים | הדמייה: הדמיות: חברת הנדל"ן ארזים (ג.י.א).
פינוי בינוי בחשמונאים | הדמייה: הדמיות: חברת הנדל"ן ארזים (ג.י.א).
פינוי בינוי בחשמונאים | הדמייה: הדמיות: חברת הנדל"ן ארזים (ג.י.א).
בכנס השתתפו עשרות דיירים בפרויקט, שהגיעו לראות את התכניות העתידיות ולהתרשם מהיכולות של חברת ארזים בתחום ההתחדשות העירונית. בימים אלה מתקדמת החתמת הדיירים לקראת יציאתו לדרך של הפרויקט הייחודי.
פרויקט החשמונאים, הממוקם בצומת הרחובות חשמונאים ויוספטל, הוא חלק משמעותי מתנופת ההתחדשות העירונית בעיר, והוא ייבנה במסגרת פינוי בינוי. בעלי הדירות והרוכשים בפרויקט צפויים ליהנות מחיסכון משמעותי של חמש שנים לפחות בקבלת אישורים לפרויקט, זאת לאור העובדה שלפרויקט יש תב"ע בתוקף המהווה קיצור משמעותי של ההליכים.
במסגרת הקמת הפרויקט, יפונו 72 יחידות דיור וייבנו במקומן 248 יח"ד, הממוקמים ב-2 מגדלים, בכל מגדל כ-29 קומות. המגדלים צפויים לכלול בתוכם קומת מסחר, שתאפשר איכות חיים גבוהה לדיירים, שייהנו משירותים קרובים לבית. בכך יקבל התואר החדש של בת ים כעיר המגדלים, העיר שמובילה בגורדי השחקים בישראל, משנה תוקף.
סימה מאור, מנהלת ההתחדשות העירונית בחברת ארזים (ג.י.א): "זהו פרויקט ייחודי עם מיקום מצוין על ציר הרכבת הקלה. הדיירים ייהנו משדרוג משמעותי באיכות החיים, כאשר במקום הבניינים הישנים יוקמו שני מגדלים מפוארים וחדישים, וכן ישודרגו כלל התשתיות בסביבה באופן שיעניק את איכות החיים הטובה ביותר לדיירים ולרוכשים בפרויקט".
עו"ד אמנון בנימיני המלווה את הפרויקט: "פרויקט החשמונאים בבת ים הוא פרויקט עם תב"ע בתוקף ומכאן ייחודיותו. הוא ללא ספק ישנה את פני העיר בת ים ויגשים חלום אמיתי לאנשים רבים".