חברת ארזים נדל"ן, העוסקת בין השאר בביצוע של פרויקטים להתחדשות עירונית, קיימה מפגש מיוחד לקידום הוצאתה לפועל של תוכנית התחדשות בצומת הרחובות החשמונאים ויוספטל. זאת כאשר ברקע ההצהרה של ראש העירייה צביקה ברוט בכלי תקשורת שונים כי הוא מתכוון לצמצם תוכניות לבניית מגדלים בעיר,
1 צפייה בגלריה
צומת הרחובות חשמונאים יוספטל | צילום: קובי קואנקס
צומת הרחובות חשמונאים יוספטל | צילום: קובי קואנקס
צומת הרחובות חשמונאים יוספטל | צילום: קובי קואנקס
מדובר בתוכנית בעלת עניין ציבורי מיוחד, כיוון שמדובר במתחם מגורים ישן הממוקם בסמוך מאוד לתוואי הרכבת הקלה שעתידה לפעול באיזור בשנים הקרובות.
עשרות מדיירי בנייני המגורים במתחם, הנמצאים בעיצומו של תהליך ההחתמה על המסמכים, השתתפו במפגש שבו הוצגו בפניהם פרטי תוכניות בנייה המוצעות ונושאים נוספים הנלווים לכך.
על פי התוכניות שהציגו אנשי חברת ארזים לתושבים, כוללת תוכנית ההתחדשות הריסה של 72 יחידות דיור במספר בנייני מגורים ובנייה מחדש של מתחם מגורים ובו 248 יחידות דיור בשני מגדלים בגובה של כ־29 קומות.
בניגוד לתושבים באזורים אחרים בעיר המנהלים מזה שנים תהליכים לקידום פרויקטים שונים של התחדשות, צפויים בעלי הנכסים בפרויקט המדובר לחוות חוויה נעימה ומהירה יותר. אחת הסיבות לכך היא כי הפרויקט המדובר כלול בתב"ע קיימת של העירייה, מה שעשוי לקצר את ההליכים הבירוקרטיים הקשורים להוצאתה לפועל של התוכנית.
מה שהביא לכך, בין השאר, היא העובדה כי מדובר במיקום מרכזי מאוד, בקרבת איזור העסקים העתידי של העיר ובסמוך לתוואי הרכבת הקלה. בעלי נכסים שהשתתפו במפגש מקווים כי יזכו לקידום מהיר של הפרויקט.
"למרות שמפרסמים כל הזמן שבת ים היא מהמובילות בישראל בנושא של התחדשות, מרגישים את זה כרגע קצת פחות בשטח", אומר אילן חיון, שהוריו בעלי דירה במתחם החשמונאים. "יש פה ושם בניינים שעוברים התחדשות ואנו מאוד מקווים שנזכה לראות התקדמות כבר בשנה הקרובה".