את חודשי הקיץ מנצלים ברשויות המקומיות לטובת שיפוץ וחיזוק מבנים עבור מערכת החינוך המקומית. לעיתים, כך מתברר, התוכניות על הנייר לא תמיד עולות בקנה אחד עם המציאות בשטח, ולעיתים, תושבים שמביעים עניין בפרטי התוכניות, מגלים שהשקיפות בנושא לא עומדת בסטנדרט המתבקש.
1 צפייה בגלריה
עיריית בת ים | צילום: גפן גיל
עיריית בת ים | צילום: גפן גיל
עיריית בת ים | צילום: גפן גיל
איריס פרדלין, פעילה חברתית ידועה בעיר הפועלת למען תושבי העיר בתחום החינוך ומשמשת כנציגת הציבור היושבת בוועדת החינוך בעיריית בת ים, טוענת כי למרות בקשותיה טרם קיבלה את פרוט מוסדות החינוך בעיר אשר הוכרזו כמבנים מסוכנים.
"עוד בישיבה של ועדת חינוך אשר נערכה בחודש מרץ, ביקשתי רשימה מלאה של כל מבנה מסוכן הקשור לחינוך", היא אומרת. "אני יודעת שהמסמכים הללו היו אצל חברי המועצה ואצל סמנכ"לית חינוך וקהילה בעיר, אך בישיבה הם סירבו להציג אותם גם לנו, נציגי הציבור. בהמשך הובטח לנו שנקבל פרוטוקול מלא בתוך שבועיים".
כעת, וכעבור שלושה חודשים מספרת פרדלין כי לא כך פני הדברים. לדבריה היא קיבלה באמצעות הדואר האלקטרוני פרוטוקול חלקי בלבד, שלא קרוב לסקר שעות של דיונים, וכי רשימת המשתתפים בישיבה לא מלאה.
עפ"י החוק, מציינת פרדלין, "יש לתעד בפרוטוקול את כל הנאמר על ידי הנוכחים ולא רק את סיכום הדברים". ועדת החינוך אשר התקיימה בחודש מרץ 2019, לראשונה בקדנציה הנוכחית של ראש העיר צביקה ברוט, תהיה כנראה גם האחרונה לשנת לימודים זו, שכן לדבריה של פרדלין, "טרם נקבע תאריך חדש לוועדה אשר במנהל תקין אמורה להתקיים אחת לחודש.
"בנוסף לכך, הפרוטוקול של הוועדה טרם פורסם באתר העירייה כמידע לציבור, ועברו שלושה חודשים מאז, שלא לדבר על הצגת רשימת המבנים המסוכנים בתחום החינוך, רשימת הגנים ללא ממ"דים ורשימת הגנים ללא יציאת חירום בעיר" .
עוד הוסיפה פרדלין: "בישיבה של ועדת החינוך מעלים נושאים חשובים לציבור. לא יתכן שפרוטוקולים לא מראים את המתרחש ומה שנאמר בוועדה. אני בתור נציגת הציבור לא מבקשת, אלא דורשת שקיפות מלאה. לא יתכן שיושבי הועדה לא יקבלו המסמכים המראים את המצב האמיתי של בתי ספר והגנים בעיר".
מעירית בת-ים נמסר בתגובה כי ״הפרוטוקול עלה לאתר העיריה יומיים לאחר שנשלח לחברי הוועדה. בנוסף, כמקובל ברשויות מקומיות רבות ומשרדי ממשלה, פרוטוקול הוועדות משקף החלטות ולא תמלול הישיבה. מעבר לזה, אם הנציגה היתה פונה לעיריה היא היתה מקבל מענה מלא, אלא שהיא בכלל לא פנתה אלינו. היא מוזמנת לפנות כמו כל תושב ולקבל מענה לכל שאלה״.