נכס שקיבל צו הריסה עומד במרכזה של פרשה עגומה, שמדירה את שנתם של 40 חברי קבוצת רכישה. הסיבה: הרשעתו בפלילים של מ', שהחזיק בזכויות הנכס, והיה אמור לבצע את תהליך הבנייה מול חברי קבוצת הרכישה, ואז להעביר לידיהם את הזכויות בנכס. כעת, בעקבות ההתפתחויות, נראה כי משימת הרוכשים ששילמו מקדמות לבעל הנכס תהיה מורכבת למדי.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה בבת ים | צילום: קובי קואנקס
אתר בנייה בבת ים | צילום: קובי קואנקס
אתר בנייה בבת ים | צילום: קובי קואנקס
לפי מספר חודשים, כאשר החלה החקירה בעניינו של מ', נמצא כי הוא רשום כבעל הזכויות בנכס. במסגרת ההליך המשפטי נגדו, חילטה המדינה את הנכס ולחברי הקבוצה נרשמו הערות אזהרה. מרגע רישום ההערות נתקע הליך הרכישה והבנייה, מה שהביא את חברי הקבוצה לשכור את שירותיו של עו"ד אורי שפיגל שייצג אותם בהליך הפלילי בעניינו של מ'.
חברי הקבוצה הגישו באמצעות עו"ד שפיגל בקשה לבית המשפט לשחרור הנכס מאחר והם, בעלי הזכויות, אינם קשורים לפרשה, אולם בעוד הנושא נבדק הגיעה המדינה להסדר טיעון עם מ'.
ההתפתחות הדרמטית התרחשה ביום חמישי שעבר בשעה שבית משפט השלום בפתח תקוה אישר את הסדר הטיעון מול מ' שהורשע בעבירות הלבנת הון, מרמה, עבירות מס וניהול חנות להמרת כספים באמצעות איש קש.
אמנם נגזר עליו עונש קל יחסית, ארבעה חודשי עבודות שירות, אך מבחינת חברי קבוצת הרכישה, ההחלטה המשמעותית היתה קביעת בית המשפט כי יש להשאיר את הנכס בבת ים בידי המדינה.
עו"ד שפיגל, שייצג את חברי קבוצת הרכישה בדיון, ביקש מהשופטת, אליאנא דניאלי, לפעול לטובת חברי הקבוצה והיא השיבה כי ראוי "שהמדינה תעשה כל שניתן על מנת למקסם את זכויותיה בנכס מבלי לפגוע בכל בעל זכויות אחר".
כעת מבקשים חברי הקבוצה לנהל משא ומתן עם רשויות התכנון והמשפט כדי שיוכלו להתקדם בפרויקט, והם שואבים אופטימיות מהכרזת השופטת כי על המדינה לשתף פעולה עם חברי הקבוצה ולא להערים קשיים.