עונת 2022/23 בליגת העל לנשים תיראה שונה. זה לא רק המספר החד־ספרתי של קבוצות שנרשמו, או העובדה שהדור הצעיר והמוכשר תופס את הבמה. זה בעיקר מי שלא יהיה שם. אחרי שני עשורים, רועי אייזנברג, מהמאמנים הוותיקים והמוערכים בליגה, לא יעמוד על הקווים. מבחירה.
1 צפייה בגלריה
אייזנברג. לקחת פסק זמן
אייזנברג. לקחת פסק זמן
אייזנברג. לקחת פסק זמן
( צילום: אבי מועלם)

מעורב פחות

אייזנברג (46), מאמנה של אליצור חולון בתשע השנים האחרונות, נשאר במערכת, אך מונה הקיץ למנהל המקצועי של המועדון. עדן ענבר יחליף אותו על הקווים. "אני קורא לעצמי ע' מנחם (וידהורן, יו"ר המועדון)", צוחק איזנברג. "עושה את כל הדברים חוץ מלהוציא כסף מהכיס. החל מעזרה לעדן ועד התייעצות בכל מה שקורה בקבוצות במחלקה. עדן משתמש בי לגמרי, מתייעץ על כל החתמה. יש שיתוף פעולה מלא. אגב, שתי זרות צירפנו עוד לפני שהוא חתם, כשהבאנו את אלכס הארדן וג'ני סימס".
רצה הגורל, אבל דווקא כשאליצור חולון בנתה סגל מרשים ונוצץ במונחי ליגת העל שלנו, אייזנברג, שהוליך את המועדון בקדנציה שלו לשני גמרי גביע וחצי גמר פלייאוף, יראה זאת מרחוק - בכובע של תפקידו החדש. "אני זה שהחלטתי שאני רוצה הפסקה מאימון של קבוצה בכירה", מבהיר אייזנברג. "אני כן מאמן את קבוצת הילדות של המחלקה, אבל לא רציתי לעשות זאת בקבוצת בוגרות".
למה?
"הילדים שלי גדלים לידי ואין לי זמן אליהם. כמעט ולא רואה אותם, גם לא בשישי או שבת. במהלך העונה, יש פגרות שלא קיימות. החלטתי לשנות את הכיוון בחיים. אני היום יותר בקטע הניהולי, ארגוני, מקצועי. בקטע של ניהול והתערבות בזמן משחק, אני הכי רוצה להיות כמה שפחות מעורב".
האמת, מפתיע.
"אגיד לך את האמת. בעונה שעברה עברנו כל כך הרבה דברים באליצור חולון שהחלטתי שאני חייב הפסקה. גם מבחינת הכוחות הנפשיים, אנרגיות שזה לוקח ממני. אגיד לך קלישאה, אבל היא הדבר האמיתי: החיים קצרים מכדי לסבול".
ובשנה שעברה סבלת?
"עונה שעברה הייתה קשה, מורכבת, בה יצא לי לעשות את כמות הטעויות הגדולות ביותר אי פעם בקבוצה שאימנתי. החל מבחינת הסגל, ועד להחלטות תוך כדי. דווקא בישורת האחרונה הצלחנו להיכנס לעניינים ולהרגיש שיש פה חומר טוב. ההרכב הכי סביר שהצלחנו לייצר נתן לנו שבעה ניצחונות רצופים בסוף העונה וגמר גביע. ההשתתפות באירופה עלתה לנו ביוקר".
זה אומר שאתה אולי תולה את המשרוקית?
"26 שנה ברצף הייתי מאמן, בכל הגילאים והקבוצות, ועם השנים אתה לא נהיה צעיר יותר. יכול להיות שעוד שנה-שנתיים יחזור לי הדרייב. כרגע אני רוצה זמן למשפחה".

השילוש העליון

אליצור חולון מודל 2022/23 היא באמת קבוצה שאמורה לאיים על תואר. זאת לא רק העובדה שעדן ענבר, מאמן הנבחרת, אליצור רמלה ומכבי אשדוד בשנים האחרונות, שהסכים להגיע, אלא גם ג'ני סימס - שחקנית העונה אשתקד במדי הפועל ראשל"צ - ודניאל רבר, אחת השחקניות הכי משמעותיות בסגל נבחרת הנשים. "אנשים מהצד שאלו אותי: 'זה לא מרגיז שהשנה השקיעו ובנו כזה סגל, ואתה לא שם?'. עניתי להם: 'אפילו לא אחוז אחד'. אני שמח שעדן הגיע, שהשקיעו פה הרבה משאבים, שיש סגל חזק. לשם חתרתי כל השנים", מסביר אייזנברג.
אליצור חולון העונה תוכל להיות באמת מועמדת לצלחת האליפות?
"היה פה בשנים האחרונות תהליך שהיום רמלה ואשדוד מסתכלות על חולון בגובה העיניים, ואפילו חוששות. אני חייב לציין שאליצור חולון, מבחינת התקציב, לא נמצאת איפה שהגדולות, למרות מה שכולם אומרים. עובדים פה בצורה נכונה, עם פינצטה. הרבה שחקניות הגיעו לכאן לא רק בגלל הכסף".
השנה שוב נרשמתם לאירופה. בעונה שעברה זה חיסל אתכם מנטאלית, אתה לא חושש שזה גם מה שיקרה הפעם?
"לא. אני רואה את חולון עולה קודם כל לשלב הבתים ביורוקאפ, ובליגה היא צריכה להיות במשולש למעלה. יש כמובן הרבה דברים נזילים תוך כדי תנועה, אבל כרגע זה נראה הרכב שטוב גם חברתית וגם מקצועית".

מבט ליורובסקט

בקרוב אייזנברג ייצא עם נבחרת הנערות לאליפות אירופה. בשנים האחרונות, זה לא סוד, הוא בנה וקידם את כמה מהשחקניות הצעירות הבולטות בארץ. חלקן יופיעו עם נבחרת ישראל בשנה הבאה ביורובאסקט הביתי - הראשון שהכחולות־לבנות מארחות מאז 1991.
"אליצור חולון, מבחינת התקציב, לא נמצאת איפה שהגדולות, למרות מה שכולם אומרים. עובדים פה בצורה נכונה, עם פינצטה. הרבה שחקניות הגיעו לכאן לא רק בגלל הכסף"
"אמרתי לשרון דרוקר לפני שלושה ימים שעוד שנתיים, בשורה הראשונה של השחקניות יהיו שמות כמו האחיות ליאור וירדן גרזון, עדן ציפל, אמי רינת ורומי לוי", מתמוגג אייזנברג. "אני לגמרי צופה שהנבחרת הבוגרת בטווח של שנתיים-שלוש תהיה משהו שלא הייתה אף פעם. לא רק נעלה לאליפות אירופה, אלא אף יותר מזה".
אגב, מה לגבי כדורסל גברים? לא קורץ לך לנסות לאמן שם?
"לפני ארבע שנים, הרבה לא יודעים, אימנתי את קבוצת הנערים של עירוני רמת גן. לגבי בוגרים, היו לי כל מיני הצעות ושיחות אחרי שהחלטתי לא לאמן בחולון, אבל זה לא היה מתאים. כי הרי רציתי הפסקה והייתי יכול לאמן את הנשים. יכול להיות שאם אחזור לאמן באחד הימים - זה יהיה בנים. אבל כרגע טוב לי ואני מאושר בתפקיד החדש".