בסוף החודש שעבר התקיים בבית הספר, שרת, בתל אביב, מיזם חדש המושג באמצעות ריצה בלבד ומטרתו לקבוע שיא ישראלי ואף בינלאומי הנעשה בפורום הבית ספרי.
תלמידים,מורים וקהילת בית הספר (הורי התלמידים וצוות חינוכי), תרמו מספר סיבובי ריצה, כפי יכולתם. שכל סיבוב התקיים באורך מינימלי של כ- 150 מטרים.
בבית הספר קימות כיתות חינוך מיוחד ייחודיות של הספקטרום האוטיסטי בדרגות שונות, כיתות לקויי שמיעה, וכיתות חינוך רגילות המשלבות בתוכם גם בעלי צרכים מיוחדים.
מטרות הקמת היוזמה הינם להעלות את תחושת המסוגלות האישית של כל ילד וילדה ע"י התמדה במשימה לפי היכולת האישית במטרה לשפרה מתרגול לתרגול) והעלאת תחושת שייכות לביה"ס ותחושת הירתמות ושיתוף פעולה לביצוע מצטבר מיטבי בו כל אחד יכול לבטא את עצמו ולתרום את חלקו למען המטרה הכללית שהיא צבירת המרחק הרב ביותר בק"מ באמצעות ריצה בלבד.
באירוע רצו משפחות יחד , סבים וסבתות יחד עם ילדיהם והנכדים , הורים וילדים ומשפחות שהגיעו לתמוך ולעודד .
סה"כ נכחו באירוע כ-270 משתתפים ,ביניהם הורים תלמידים וצוות במטרה אחת להגיע למספר הק"מ הרב ביותר באמצעות ריצה בלבד .
התוצאה שהושגה : תוצאה כוללת :625,500 ק"מ בכ- 100 דקות נטו של ריצה .
1 צפייה בגלריה
צילום: מוטי חיון
צילום: מוטי חיון
צילום: מוטי חיון
כל תלמיד אשר סיים את סיבובי הריצה, נרשם בדף התוצאות לפי מספר הסיבובים שביצע, לאחר מכן התוצאות נבדקו ברמה הכיתתית, (ניקוד אישי), שכבתי ובית ספרי. לכל שכבה ניתן זמן מדוד לביצוע הריצה כדי לשמור על בריאות הילדים ולהימנע ממאמצי יתר.
בשנים האחרונות קיימות בענף הריצה סטיגמה כשהינו משעמם וכתוצאה מכך הרבה נרתעים ממנו, הדרך שנבחרה גורמת לענף להיות מוצג באור חיובי, ואף מעניין יותר.
בחולון ובבת-ים ערוכים ומוכנים לערוך מיזמי ריצה דומים שכן שמעו על הפרויקט וישקלו לאמצו בקרוב על מנת לחבר ולחזק את הקשר בין ספורט לאורח חיים בריא.