בשבוע האחרון החלה התפרצות מחודשת של קורונה בעיקר במוסדות החינוך ברחבי הארץ, וגם בבת ים נכנסו תלמידים לבידוד לאחר חשיפה לחולה מאומת. למרות שבבת ים יש רק מספר חולים בודדים, הודיע ראש העירייה על החזרת המסכות לכיתות הלימוד.
1 צפייה בגלריה
310 נדבקים בשבוע אחד
310 נדבקים בשבוע אחד
המסכות חזרו לכיתות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט הודיע כי קיים הערכת מצב עם ממלא מקומו אלי יריב ומנכ"לית העירייה יודפת ארזי, בסיומה התקבלה ההחלטה.
קראו גם >>>
"לכל אורך הקורונה עסקנו בעיר לא רק בניסיון לכבות שריפות, אלא במניעת ההצתה שלהן מלכתחילה", אמר ברוט והדגיש: "זה מה שאנו עושים כעת. נמשיך לעשות הכל כדי שלא נצטרך לחזור לאחור, ונקיים מדי יום הערכות מצב עם גורמי המקצוע כדי לנהל את המלחמה בקורונה ברמה הגבוהה ביותר".
ראש מנהל החינוך בעירייה פנה למנהלות ומנהלי בתי הספר, בבקשה לפעול לקיום ההנחה, גם ועד ההורים הוציא הנחיה דומה להורים. בנוסף פתחה העירייה מתחם חיסונים עירוני לחיסון ילדים, אשר ישרת את כלל מבוטחי קופות החולים ללא צורך בקביעת תור.
בתוך כך קבוצת תלמידים מבית הספר 'דויד אלעזר' בבת ים נכנסו לבידוד לאחר שנחשפו לחולה קורונה במסגרת פעילות שהתקיימה מחוץ לבית הספר. התלמידים נשלחו לבידוד אך בשלב זה נראה כי אף אחד מהם לא נדבק.
במנהל החינוך הודיעו כי עוקבים אחר שרשראות הדבקה וחשיפה ופועלים בנושא אך הורים רבים מאמינים כי דווקא ההחלטה להחזיר את המסיכות היא שגויה.
"לבקש מילד בגיל בית ספר יסודי לחבוש מסיכה זה סתם סוג של כסת"ח, הם לא באמת עושים את זה, מקסימום משאירים אותה על הגרון", אומרת אם לתלמידה מבית הספר דויד אלעזר ומוסיפה: "אנחנו מכבדים את זה כי זאת הדרישה אבל חבל שמתרכזים בטפל ולא בעיקר".
המסיכה הוכיחה את יעילותה במהלך השנה האחרונה, את לא חושבת שזה יעזור?
"הן הוכיחו את זה כשמדובר במבוגרים, עבור ילדים אין שום אפשרות לבדוק את זה כי הם ממילא לא באמת משתמשים בה. ילדים קטנים לא מסוגלים פיזית לחבוש מסיכה הרבה שעות, אבל אם ישלחו אותם לכיתות קטנות או לימודים בחוץ הם ישתפו פעולה בשמחה. צריך להתאים את ההגבלות לגיל ולא לפעול לפי פרוטוקול".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "לאורך כל הקורונה עסקה הנהלת העיר בת ים לא רק בניסיון לכבות שריפות אלא במניעת ההצתה שלהן מלכתחילה. כך במוסדות החינוך וגם בקייטנות".
לעדכונים - חדשות בת ים