לפני שבועיים ספג ביתה של טל אסייג פגיעת רסיס טיל, בני המשפחה ניצלו בנס אך הם פונו מביתם שספג נזק כבד. לאחר פרק זמן של התאוששות חזרה חברת המועצה ויו"ר עמותת 'מחייכים אל החיים', במלוא הכוח והחלה תוכנית פיילוט שכבר צוברת תאוצה: ביקורי בית בבתיהם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
3 צפייה בגלריה
המתנדבים הגיעו לבתים
המתנדבים הגיעו לבתים
המתנדבים הגיעו לבתים
(צילום: טל אסייג)
ברחבי העיר בת ים ישנם עשרות ילדים עם צרכים מיוחדים. אסייג, בעצמה אם לילדה בעלת צרכים מיוחדים, הבינה, כי הבעיה העיקרית והחשובה ביותר שניצבת בפני ילדים אלה היא הבדידות. הילדים המיוחדים לרוב סגורים בביתם, אינם מבלים באופן תכוף בגני המשחקים, מגרשי הכדורגל או הגינות הציבוריות, וגם לא נפגשים כמעט או אף פעם עם חברים לכיתה.
אסייג נרתמה לפעולה. היא הקימה קבוצת ווטסאפ ייעודית, שבו היא מחברת בין מתנדבים בקהילה – מצעירים ועד קשישים, המעוניינים לתרום מזמנם ומכישוריהם החברתיים, ולפגוש ילדים עם צרכים מיוחדים, המחפשים קצת אור ואושר בחייהם.

קראו גם:

בסך הכל עברו 48 שעות מהשקת המיזם, וכבר אסייג הספיקה לקבל עשרות פניות מתושבי בת ים והסביבה, של מיטב התושבים המעוניינים להתנדב, לרתום את זמנם ולהסב מעט אושר וחיוך על פני הילדים במשחקים ובזמן איכות.

3 צפייה בגלריה
המתנדבים הגיעו לבתים ומשמחים את הילדים
המתנדבים הגיעו לבתים ומשמחים את הילדים
הגיעו לזמן איכות עם הילדים
(צילום: טל אסייג)

"צוות המתנדבים החדש והמהמם שלנו, אני פשוט גאה בכם - אתם אלופים", אומרת טל אסייג ל"מיינט בת ים", ומוסיפה: "הם יוצאים מהבית בחריצות ובלי פחד, בתקופה שכזו מלאת אזעקות, ועוברים מבית לבית רק כדי לשמח את הילדים המיוחדים שלנו. כולי גאווה ענקית".
אסייג אף כינתה בשלב ראשון את הפרויקט כ"חונכות", ומספרת כי "חלק מהמתנדבים מגיעים עם מתנות שיצרו או רכשו לילדים עם הצרכים המיוחדים, וחלק עם ערכה עם המון משחקים ויצירות להפיג את השעמום ולתת קצת תשומת לב ויחס לילדים".

3 צפייה בגלריה
טל אסייג
טל אסייג
טל אסייג
(צילום: אבי מועלם)

אמו של אחד הילדים מספרת כי חונכת צעירה הספיקה להגיע לביתה אתמול, וכתבה לאסייג הודעת תודה מחממת את הלב: "מעריכה מאוד מאוד את מה שעשיתן עבורי ועבורה. תודה תודה תודה, ובעזרת השם, שהכל יחזור אליכן כפליים".
אסייג מבקשת להמשיך ולגייס עוד חונכים ומתנדבים המוכנים לתרום את זמנם וחיוכם עבור הילדים עם הצרכים המיוחדים: "רק תבואו, הם ישמחו לפגוש אתכם".
להתנדבות צרו קשר בווטסאפ: 052-8575729