המוני משפחות, זוגות וצעירים הגיעו בשבת לחוף הסלע בבת ים. רבים מהם, בדיוק כמונו, החליטו להגיע בשעות הפחות חמות של אחר הצהריים כשהמים חמימים ונעימים והשמש כבר לא קופחת בעוצמה. לכן, ההודעה שנשמעה מסוכת המציל בשעה 17:30 נראתה מוזרה במיוחד.
4 צפייה בגלריה
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים בשעות אחר הצהריים של שבת
(צילום: איילת רוטה)

מאות ואפילו אלפי אנשים ישבו באותה שעה על החוף. גם המצילים עבדו במרץ, מאחר ולמרות המים הרגועים, אסון יכול להתרחש בכל רגע ללא השגחה - במיוחד כשיש כל כך הרבה ילדים על החוף. רובם הופתעו לשמוע בשעה 17:30, כאשר השקיעה עדיין מאוד רחוקה (18:56, אם נדייק), הודעה בכריזת המציל שנראתה תלושה מהמציאות: "בקרוב יסתיימו שירותי ההצלה, נא לצאת מהמים".

4 צפייה בגלריה
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים. המוני אנשים, אבל אין מצילים
(צילום: איילת רוטה)

קראו גם:

תוך 15 דקות בדיוק - בשעה 17:45, ולאחר עוד קריאה אחת או שתיים על כך ש"סוגרים את הים", קיפלו המצילים את הדגל ואת חבל הכביסה. סגרו את התריס, קשרו את החסקה ונעלמו מהחוף.
מאחר והשמש עוד הייתה גבוהה בשמיים, ושעת השקיעה עוד הייתה רחוקה, מרבית המתרחצים התעלמו מהעובדה הזו, ונשארו בים. יתרה מכך, משפחות נוספות המשיכו להגיע, לרדת במדרגות אל הים ולהתמקם על החוף.

4 צפייה בגלריה
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים
חוף הסלע בבת ים. המצילים הלכו, המתרחצים נשארו
(צילום: איילת רוטה)

"אני יודעת שהמצילים הלכו ובעצם כניסה למים עכשיו עלולה להיות מסוכנת", אמרה ל"מיינט בת ים" אם לשלושה שהמשיכה לשכשך עם ילדיה במים בשעה 18:10, "אבל זו השעה הכי טובה להגיע לים בלי לחשוש משמש חזקה, במיוחד עם ילדים קטנים".
הצצה סביב העלתה שאכן לא מדובר במשפחה אחת או שתיים ש"הפרה את החוק" ונכנסה לים בשעות ללא מציל אלא בחוף מלא והומה אדם.
מה דעתך על זה שכבר אין מציל ואת נכנסת בכל זאת למים?
"הייתי מעדיפה שיהיה מציל, ברור שהייתי מרגישה יותר בטוחה כי גם בשעה הזאת יכול לקרות אסון, אבל אני באמת לא מבינה למה סוגרים את הים כל כך מוקדם. תסתכלו מסביב ותראו כמה אנשים יש פה. לא יותר הגיוני שיתאימו את שעות הרחצה לשעות שבהן עדיין יש הרבה מאוד רוחצים בחוף? אנחנו עדיין בקיץ".

החופים בבת ים


מעיריית בת ים נמסר כי, החל מחודש ספטמבר, שעות הפעילות הינן החל מהשעה 08:15 ועד 17:45. שעות אלו יהיו תקפות עד ל-31.10.24 המועד בו תסתיים עונת הרחצה.

4 צפייה בגלריה
שעות פתיחת סוכות ההצלה בחופי הים של בת ים
שעות פתיחת סוכות ההצלה בחופי הים של בת ים
שעות פתיחת סוכות ההצלה בחופי הים של בת ים
(צילום: עיריית בת ים)

בבת ים יש 9 תחנות הצלה בחופים המוכרזים מצפון לדרום: תחנה מספר 1 בחוף ירושלים, תחנה מספר 2 בחוף הסלע א', תחנה מספר 3 בחוף הסלע ב', תחנה מספר 4 בחוף הסלע ג', תחנה מספר 5 בחוף לדוגמא, תחנה מספר 6 בחוף הריביירה, תחנה מספר 7 בחוף הנפרד לציבור הדתי שירת הים תחנה מספר 8 בחוף תאיו והתחנה החדשה בחוף הסאנסט.
מתכונת הימים בחוף הנפרד לציבור הדתי, שירת הים: ימי נשים: א', ג', ה' , ימי גברים: ב',ד',ו'.
בעיריית בת ים מדגישים כי: "יש להישמע להנחיות המצילים שהן מצילות חיים ואין להיכנס למים בהעדר מציל אלא בשעות שירותי ההצלה בלבד. בנוסף, יש לרחוץ אך ורק בחופים המוכרזים".
על השאלה מדוע קוצרו השעות ומה תגובת העירייה לטענות הרוחצים על סכנה שנוצרת בחוף בשל "הסגירה המוקדמת", טרם התקבלה תשובה.
פורסם לראשונה: 15:00, 08.09.24