לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום כנגד שבעה נאשמים תושבי המרכז, חברי חבורת חייא. חברי הכנופיה הזו זממו לחסל עבריינים אחרים שמשתייכים לחבורת מוסלי, וכדי לעשות את זה הם לא התחשבו בחפים מפשע שעלולים להיפצע או להיהרג.
4 צפייה בגלריה
שני עבריינים חשודים - תמונת פייסבוק
שני עבריינים חשודים - תמונת פייסבוק
תכננו נסיונות חיסול באמצע העיר
(צילום המחשה: shutterstock)

הנאשמים הם: אופק הרוש (23), אליה סלומון (20) ועידן חן (22) מתל אביב, שלמה ניאמצ'יק (40) מראשון לציון, אבי ניסני (38) ודביר כהן (33) מבת ים ועדן חתויל (30) מבאר יעקב.

קראו גם:

מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכות הדין, דליה ויסברג ופנינה לוי, מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) עולה כי בין חבורת חייא לחבורת מוסלי סכסוך עברייני אלים ומדמם אשר מביא לפגיעות הדדיות.

4 צפייה בגלריה
יוסי מוסלי
יוסי מוסלי
יוסי מוסלי. אחד מראשי חבורת מוסלי
(צילום: יריב כץ)

בהתאם לאישום הראשון, הנאשמים תכננו לגרום למותו של אלי מוסלי, מראשי חבורת מוסלי, באמצעות מטען חבלה רב עוצמה, במשקל של 4 ק"ג, שיופעל מתחת לרכבו המשוריין במהלך מסלול נסיעתו ברחוב בוגרשוב בתל אביב.
איך הם עשו את זה? הם עקבו, בלשו והתחקו אחר תנועותיו של מוסלי וכן, התאמנו לצורך שכלול ודיוק ביצוע תוכנית הרצח בטרם ביצועה. לצורך מימוש תוכנית הרצח, הפעילו הנאשמים מערך שלם של קטנועים ורכבים אשר שימשו אותם בביצוע הרצח, אותם הסוו על ידי שינוי זהותם, באמצעות לוחיות זיהוי גנובות.

ניסיונות החיסול


לפי כתב האישום, חברי הכנופיה ניסו לרצוח את אלי מוסלי בשתי הזדמנויות שונות: ביום 08.01.24 וביום 16.01.24. הם נעו בשתי חוליות שתכננו לחסום את ציר תנועתו של מוסלי, על ידי שימוש ברכב תמים ובלתי מעורב, אשר יגרום לרכבו של מוסלי לעצור. עם עצירת רכבו, תכננו הנאשמים להשליך מטען חבלה תחת הרכב, להפעילו מרחוק, ולגרום לפיצוץ רכבו של מוסלי על יושביו. ביום 16.01.24 נתפסו הנאשמים בעת ביצוע תוכנית הרצח כשהם ממתינים ליציאתו של מוסלי ומוכנים לביצוע הרצח.

4 צפייה בגלריה
שני גברים עבריינים - תמונת פייסבוק
שני גברים עבריינים - תמונת פייסבוק
זממו רצח
(צילום המחשה: shutterstock)

באישום השני, הנאשמים, אופק הרוש ואבי ניסני אף ביצעו ניסיון רצח מוקדם יותר בנובמבר 2023, במסגרת הסכסוך העברייני בין שתי החבורות, שם, תכננו לגרום למותו של בן כהן המשתייך גם הוא לארגון מוסלי. ניסני סיפק מטען חבלה במשקל 2.2 ק"ג של חומר נפץ, בעל מערכת כפולה הניתנת להפעלה מרחוק.
ביום 13.11.23, הצמידו הנאשמים מטען חבלה רב עוצמה במצב דולק מוכן להפעלה, מתחת לרכבו של כהן. מטען החבלה התגלה על ידי בת זוגו של כהן שנסעה ברכב, שהבחינה בו והזעיקה את המשטרה לנטרלו.

מלחמת עבריינים על הראש שלנו


בבקשת המעצר ציינו עורכות הדין ויסברג ולוי כי, "מלחמת כנופיות עבריינים, המתנהלת מעל ראשיהם של אזרחים חפים מפשע, מעידה עשרות מונים על מסוכנותם של הנאשמים ויריביהם".

4 צפייה בגלריה
העבריין איתן חייא
העבריין איתן חייא
העבריין איתן חייא. מראשי חבורת חייא
(צילום: מוטי קמחי)

עורכות הדין ציינו את המובן מאליו, אבל מה שלא עניין את הכנופיה כנראה: "פיצוץ מטען חבלה במשקל של 4 ק"ג באחד הרחובות המרכזיים ביותר בתל אביב, הומה בתי עסק והומה אדם, בשעת בוקר עמוסה יכול היה לגרום לא רק למותם של מוסלי ויושבי רכבו אלא לנזק הרסני ברדיוס גדול ולהביא לפגיעה בחפים מפשע רבים, משל היה פיגוע פלילי. גם מטען חבלה במשקל של 2.2 ק"ג שעלול היה להתפוצץ במגדל מגורים בו מתגוררות עשרות משפחות יכול היה להיות הרסני באותה המידה ולגרום למותם של אזרחים תמימים".
עוד נטען כי, "הפרקליטות עושה ותעשה להבאת כל המעורבים בפרשיה החמורה לדין".