עם פתיחת עונת הרחצה בבת ים ולנוכח שני מקרי הטביעה שכבר התרחשו בארץ בשבוע שעבר, אמו של הראל מדלעי ז"ל בן השש שטבע למוות בבריכה בעיר בקיץ שעבר, קוראת להורים להיזהר: "השכול לא עושה אפליות, הוא מזהה הזדמנות והוא פשוט בא ולוקח. הורים, תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מדי".
1 צפייה בגלריה
שירה מדלעי והראל ז"ל
שירה מדלעי והראל ז"ל
שירה מדלעי והראל ז"ל
(צילום מהאלבום המשפחתי)
קראו גם:
שלושה חופים בבת ים כבר החלו לפעול השבוע, ובמקביל גם בבריכות המקומיות מעלים הילוך לקראת חזרה לפעילות מלאה.
שני מקרי טביעה קשים התפרסמו לאחרונה, הראשון כאשר הילד אברהם סעידה בן השנה ושלושה חודשים מנתיבות טבע למוות בדלי צבע בגינת ביתו, והשני ‑ כאשר יממה לאחר מכן טבע פעוט בבריכת נוי בחצר ביתו שביישוב בשפלה ופונה לבית החולים במצב אנוש.
לנוכח המקרים החמורים קוראת שירה מדלעי, אמו של הראל בן השש שטבע למוות בבריכה בבת ים בקיץ שעבר, לא לשפוט הורים אחרים ולגלות עירנות.
"אני לא מאמינה, מקרה טביעה שני ביומיים", אומרת מדלעי. "תתעוררו, אל תגידו לי זה לא יקרה. מה קורה לנו? לא מספיק הפיגועים? לכל המתחסדים שידם קלה על המקלדת שמעזים לשפוט הורים שאיבדו את היקר להם מכל, או שברגעים אלו ממש נלחמים על חיי ילדם – אתם לא רוצים להתחלף איתנו. כל מי שקורא את השורות האלה, שימרו על הילדים שלכם, על החיים שלכם. עונת הרחצה אפילו לא בפתח ואת השכול זה לא מעניין, הוא ממש לא עושה אפליות, הוא מזהה הזדמנות הוא פשוט בא ולוקח. הורים תתעוררו לפני שיהיה מאוחר מדי".
הראל מדלעי טבע בחודש יוני 2021 לאחר ששחה בבריכה ללא מציל. על פי כתב האישום שהוגש בחודש נובמבר האחרון נגד יצחק רון (40) חבר של משפחת מדלעי מכפר תפוח, ואחותו ליז אוזפרנקו (50) מרמלה, בעליה של הבריכה, הם מואשמים בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שאיפשרו להראל לשחות ללא מציל ומבלי להשגיח על הבריכה, וכך לא שמו לב כי הוא הוריד את המצופים וטבע.
הראל פונה לבית החולים במצב אנוש ולאחר כמה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. כעת כל מה שנותר לנוגעים בפרשה הוא לקוות כי עונת הרחצה תעבור בשלום ולא יתרחשו מקרים נוספים של קיפוח חיי ילדים.

שלושה חופים כבר פתוחים

ביום שישי שעבר נפתחו בבת ים שלושה חופים מוכרזים עם תחנות הצלה פעילות ‑ תחנה מספר 3 בחוף הסלע ב'; תחנה מספר 6 בחוף הריביירה ותחנה מספר 7 בחוף הנפרד לציבור הדתי ‑ "שירת הים". תחנות ההצלה יפעלו מדי יום בין השעות 8:15 ועד לשעה 17:45. החל מ־2 במאי יפתחו שאר החופים בעיר, מצפון לדרום: תחנה מספר 1 בחוף ירושלים; תחנה מספר 2 בחוף הסלע א'; תחנה מספר 4 בחוף הסלע ג', תחנה מספר 5 בחוף לדוגמה, ותחנה מספר 8 בחוף תאיו. תחנות ההצלה יפעלו מדי יום בים השעות 8:15 ועד לשעה 17:45 וביולי‑אוגוסט בין השעות 8:15 ל־18:45.
במקביל, נערכים שיפוצים ברצועת החוף, ובכללם פיתוח של הטיילת על ידי הקמת שבילים, חידוש שירותי ומלתחות החוף והקמת שירותי חוף נוספים לטובת המתרחצים.
בחוף הסלע הוצבו פרגולות עץ דקורטיביות ומתקנים, ובימים אלה נמשכות עבודות השדרוג בחוף הסאנסט, שעוד הקיץ יהפוך לחוף מוכרז.