מדוע השחית בן משפחתו של הרב הראשי של בת ים את מודעת בית התלמוד של המשנה לראש העירייה? "בעבר היו בניהם אי הסכמות, אבל הפעם זה עבר כל גבול", מספרים מקורבים.
1 צפייה בגלריה
בגלל המחלוקת על ניהול בית הכנסת?
בגלל המחלוקת על ניהול בית הכנסת?
בגלל המחלוקת על ניהול בית הכנסת?
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, צלם לא ידוע)
קראו גם:
המשנה לראש עיריית בת ים, אורי בוסקילה, משמש כיו"ר הוועד של בית הכנסת "מרום ישראל", בית הכנסת המרכזי בבת ים. על פי ההקדש של בית הכנסת, הרב הראשי שלו הוא הרב הראשי של בת ים, הרב אליהו בר שלום, אך בין השניים התעוררו בעבר מספר מחלוקות על רקע ניהול בית הכנסת. מקורבים מספרים כי היחסים בניהם קרירים במיוחד לאחרונה.
עד כה העניין התנהל בצורה מכובדת, אך מקורבים לשניים טוענים כי המחלוקת עלתה מדרגה כשבוסקילה, המשמש בין היתר גם כמחזיק תיק מורשת ותרבות תורנית, החליט לפתוח בית הוראה בענייני טהרה, מהלך יוצא דופן כיוון שמקובל שהמועצה הדתית תקדם בתי הוראה בעיר או לכל הפחות תיתן את תמיכתה לכך.
על פי המודעה, את בית ההוראה מנהל הרב הראשי של בת ים. אולם שמו של הרב בר שלום לא מוזכר, אלא הרב יעקב רוז'ה, ששימש בעבר כרב הראשי של המכון הלאומי לרפואה משפטית ונחשב לאחד מהרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר בבת ים. הסיבה לכך היא שהרב רוז'ה קיבל ב-2018 מינוי של כבוד - "הרב לקהילות אשכנז" של בת ים, תפקיד ללא שכר במסגרת הליך שנעשה מטעם העירייה ולא על ידי המדינה.
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, צלם לא ידוע)
כעת נראה כי המודעה ובית ההוראה החדש אינם מוצאים חן בעיני הרב או בעיני מקורביו, כיוון שעוברי אורח תיעדו בן משפחה של הרב משחית מודעות של בית ההוראה.
"כולם יודעים מי זה, הוא בן משפחה מדרגה ראשונה של הרב והוא פשוט משחית את המודעה לאור יום", מספר גורם המעורה בפרטי הפרשה. "בציבור שלנו זה בהחלט קריאת מלחמה, לא עושים דברים כאלו, בוודאי לא למודעה של בית הוראה שהוא קודם כל של הרב רוז'ה, רב מאוד חשוב ומוערך אצלנו. זה לא נשמע סביר שהוא פשוט יעשה את זה על דעת עצמו".
מקורביו של הרב בר שלום רואים את הדברים אחרת. "אין לרב שום קשר למעשה, אבל לכולם ברור שכשמקימים בית הוראה בעיר צריך לעשות את זה בתאום עם הרב הראשי, שזה הרב אליהו בר שלום, וחבל שדברים נעשים כך".
מהרב הראשי של בת ים, הרב אליהו בר שלום נמסר בתגובה: "התורה שלנו אינה מכירה פתיחת בתי הוראה כדי להקניט, ולא לשם שמים. עם זאת - הרב אינו יודע מקריעת מודעות כאלו או אחרות, ואין זו דרכו".
כל העדכונים - חדשות בת ים