אולי לא כל בת ימי מכיר את השם שרה אקוני, אבל אין ספק שרוב תושבי העיר מכירים את "גלידות שרה" ברחוב בלפור. כעת מתברר שמתחילת המלחמה ועד היום, ללא כל הפסקה, תרמה אקוני כמות עצומה של ארטיקים, שלגונים, קרטיבים וגלידות לחיילי צה"ל, וכעת זכתה בתעודת הוקרה מיוחדת.
4 צפייה בגלריה
שרה ומורדי אקוני בגלידריה האהובה בבת ים
שרה ומורדי אקוני בגלידריה האהובה בבת ים
שרה ומורדי אקוני בגלידריה האהובה בבת ים
(צילום: פרטי)

המקום הכי מתוק בבת ים


בראיון מיוחד ל"מיינט בת ים" מספרת אקוני (73) על תחילת הדרך: "נולדתי בתל אביב, ובאפריל 1970 הגענו עם בעלי לבת ים, זו הייתה עיר חדשה ורצינו לגור בה. בשנת 1978 פתחנו את 'גלידות שרה', כשאפילו לא היה אוטובוס ברחוב בלפור, רק ברחוב השקמה למעלה. מהרחוב היה אפשר לראות את הים".

קראו גם:

אם גדלתם בבת ים, אין ספק שביקרתם וטעמתם לא מעט פעמים בגלידריה המיתולוגית הזו. "החנות שלנו מיוחדת כי היא גלידות קהילתית, אין ילד בבת ים שלא מכיר את גלידות שרה. ילדים היו משאירים פה ילקוטים לשמירה, הורים משאירים מפתחות לילדים שלהם, אפילו בייביסיטר עשינו", מספרת אקוני.
כיום, שרה מתגוררת עם בעלה, מורדי, בשכונת בן גוריון בחולון. על אף שמזמן עברה את גיל הפנסיה, היא ממשיכה להגיע מדי בוקר לתפעל את הגלידריה הכי ותיקה בבת ים. "הבן שלי בכיר בחברת החשמל והבת שלי מורה לחינוך גופני. יש לנו חמישה נכדים ונכדות – חלק כבר מסיימים תואר שני. אבל 'גלידה שרה' בבת ים ממשיכה לעבוד – ותמשיך, וגם היום יש כבר דור חמישי שמתפעל את העסק, וזה פשוט תענוג, כי זה המקום הכי מתוק בבת ים", היא אומרת בחיוך גדול.

4 צפייה בגלריה
שרה אקוניס ובעלה עם הגלידה המנצחת
שרה אקוניס ובעלה עם הגלידה המנצחת
שרה אקוני ובעלה מורדי. הגלידה הכי אהובה בבת ים
(צילום: יריב כץ)

משלוח גלידות להריונית בדרום אפריקה


אילו חוויות מיוחדות את זוכרת מהגלידריה במהלך השנים?
"יצא לנו לשלוח גלידה לחו"ל. הייתה ילדה שגדלה פה, והיגרה לדרום-אפריקה, רק הסבא והסבתא נשארו בבת ים. לימים כשגדלה, והייתה בהריון הראשון שלה, היא רצתה רק 'גלידה שרה', אז עשינו מבצע גלידה, הבאנו קרח יבש ומקרר והטסנו לה את הגלידה לצד השני של העולם".
אירוע מרגש נוסף התרחש כאשר טיילה הרחק מעבר לים: "היינו בסן פרנסיסקו, ומישהו פתאום קפץ עלינו בחיבוק נרגש באמצע הרחוב כי הוא זיהה אותנו מהגלידה. אני חושבת שהיום גלידות שרה זה מוסד, זו לא חנות רגילה".

4 צפייה בגלריה
שרה אקוני. תורמת עוגות לניצולי שואה
שרה אקוני. תורמת עוגות לניצולי שואה
שרה אקוני. תורמת עוגות לניצולי שואה
(צילום: פרטי)

הסוד של הקצפת והחיילים שנהנים


ב-2022 "מיינט בת ים" ערך משאל ובו נשאלו תושבים מהי הגלידה כי טובה בעיר, וזו הייתה הגלידריה שרוב המצביעים בחרו בה בהתלהבות: "עברנו את גולדה ועוד הרבה מותגים אחרים בישראל, יצאנו במקום הראשון, כהכי נקיים, מסודרים וגם הכי טעימים. זו חנות משפחתית, ביתית – ובעצם כל תושבי בת ים והסביבה זה הבית שלנו, וכך אנחנו אוהבים את זה – כי זו חנות שההורים מביאים את הילדים, והילדים מביאים את ההורים", מספרת אקוני.
איזה טעם הכי נמכר בבת ים?
"כל אחד והטעם שלנו, אבל מה שכולם מגיעים והכי אוהבים זו הקצפת שלנו. יש לנו את הקצפת הכי טעימה בארץ – כי אני מכינה את זה לבד עם שמנת מתוקה והרבה סודות שאסור לגלות".

4 צפייה בגלריה
תעודת הוקרה והערכה שהוענקה לגלידת שרה
תעודת הוקרה והערכה שהוענקה לגלידת שרה
תעודת הוקרה והערכה שהוענקה לגלידות שרה
(צילום: פרטי)

השבוע זכתה אקוני והגלידריה לאות הערכה מיוחד מיחידת נחשון בצה"ל, ועל כך היא אומרת: "כל שבוע אנחנו תורמים ארטיקים – כל פעם לאוגדה אחרת, אם זה התצפיתניות, נחשון, ועוד, כך מתחילת המלחמה, ואנחנו לא מתכוונים לעצור. אנו גם תורמים עוגות ושאר גלידות לניצולי שואה, וזה פשוט כיף לעשות את המעשה הכי מתוק שאפשר".