"מישהו חייב לטפל בזה". כך טוענים השבוע תושבי רחובות שונים במרכז בת ים. לא רק שהם חוששים לגשת אל פחי האשפה, אלא אף מתריעים על התפשטות תופעה מסוכנת: "הן חיות על פחי האשפה ובתוכן, זה רק עניין של זמן עד שהן יגיעו לבתים שלנו וינשכו".
3 צפייה בגלריה
חולדות במרכז בת ים
חולדות במרכז בת ים
חולדות בפחי האשפה במרכז בת ים השבוע
(צילום: שפי קאשי)

לדבר תושבים במרכז העיר, כל האזור מוצף חולדות. לא מדובר בתופעה חדשה אלא מה שנראה כגל חדש. בזמן עבודות הרכבת הקלה חוותה העיר מכה שכזו, אך אז נטען שהחפירות גרמו ליציאת החולדות אל הקרקע. כעת כבר אי אפשר להאשים את עבודות הרכבת הקלה שהסתיימו, ונראה שהסיבה הנוכחית להופעת החולדות היא כמויות הזבל המצטברות ברחוב, ובעיקר סמוך לפחי האשפה של עסקי המזון השונים.

קראו גם:

מפניות שהגיעו למערכת "מיינט בת ים" עולה כי תושבים רבים מתלוננים על מה שנראה כהחמרה במצב והם חוששים לבריאותם.
"עשרות על עשרות של חולדות בפחי האשפה ובצפרדעים הירוקים", מספר תושב מרכז בת ים, שפי קאשי ומוסיף: "חיות על פחי האשפה וסביבם משפחות שלמות של חולדות, המקום מלא בהן. הן רצות בין כולם בהמוניהן וזה פשוט מפחיד. מדובר בחיה מסוכנת, כי הן כל רגע יכולות לנשוך כל אחד. זה ממש מפחיד, מדובר במרחב ציבורי ומישהו חייב לטפל בזה. אנחנו כתושבים פרטיים פשוט חסרי אונים".

3 צפייה בגלריה
חולדות במרכז בת ים
חולדות במרכז בת ים
חולדות במרכז בת ים
(צילום: שפי קאשי)

עדויות רבות נוספות הגיעו ל"מיינט בת ים" מתושבי האזור, אשר מדווחים על עשרות חולדות ברחוב עוזיאל, כמו גם ברחוב פרלשטיין, ברחוב דניאל, בלפור 32 ועוד.
סופיה קוגן, תושבת האזור, מספרת: "בעוזיאל פינת דניאל יש ממש משרצה. לקחתי את הבת שלי לשם לראות חולדות, כי זה כמו גן חיות שמסתכלים מרחוק ובלי לגעת. חזרתי לאחרונה לבת ים אחרי 20 שנה, והעיר ממש בהזנחה".
לא מדובר בתופעה חדשה אלא במכה שחוזרת על עצמה. לפני כשנה דיווחנו כאן על מתקפת עכברים סביב שדרות העצמאות, ובמרץ האחרון התפרסמו נתונים שנאספו במרכז הרפואי "וולפסון" המעידים על עלייה חדה במספר מקרי תחלואת טיפוס העכברים, כולל אישה שהגיעה לטיפול נמרץ.

3 צפייה בגלריה
חולדות במרכז בת ים
חולדות במרכז בת ים
חולדות בפחים במרכז בת ים השבוע
(צילום: שפי קאשי)

מהעירייה נמסר בתגובה: "באיזור זה ובאזורים שונים ברחבי העיר מתבצע טיפול מניעתי וטיפולי שוטף על פי רבעונים, זאת בנוסף לטיפולים נקודתיים על פי פניות התושבים למנהל הרובע ולמוקד העירוני. בשנים האחרונות פחתו הפניות בנושא ב-75%. חשוב לציין, שהעיר נמצאת בפיתוח תשתיות ועבודות - מה שעלול להוביל להופעת החולדות".