בת ים מתגייסת לסייע למשפחת לדיגין, שאביה מיכאל ז"ל נרצח בפיגוע באריאל. מיכאל עלה ארצה מרוסיה לפני חמש שנים מטעמי אידיאולוגיה וציונות. הוא הגיע לכאן לבדו, כאשר כל משפחתו נותרה ברוסיה. הוא התגורר בבת ים, נישא ליבגניה ולשניים נולדו שני בנים.
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע באריאל. הנרצח מיכאל לדיגין ז"ל
זירת הפיגוע באריאל. הנרצח מיכאל לדיגין ז"ל
זירת הפיגוע באריאל. הנרצח מיכאל לדיגין ז"ל
(צילום: שאול גולן, פרטי)
לאחר הפיגוע הגיעו תושבים רבים מהעיר לנחם את אלמנתו, שהתקשתה לקבל את הבשורה המרה. ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שביקר את המשפחה, סיפר כי בנו של לדיגין ביקש שהשנה סנטה ישיב לו את אביו.
גם חבריו ספדו לו ברשתות החברתיות. "צער הגיע לביתנו עם הפיגוע של היום. היום נפטר חברנו מיכאל לדיגין. הוא מת כי כמה חיות החליטו ליטול את חייו... מישקה, מישנקה, חבר שלי, חבר שלנו, זה כואב, זה כואב מאוד. אני לא מאמין ולא רוצה להאמין בזה. מישה אתה הכי מבריק, עליז ואדיב, אתה חבר מסור... אין מילים... זה כואב... לעולם לא נשכח ולעולם לא נסלח".
לדיגין נטמן בבית העלמין בבת ים ומאות מנחמים שכלל לא הכירו אותו באו להשתתף באבלם של בני המשפחה, שחלקם הגיעו במיוחד מרוסיה.

2 צפייה בגלריה
מסע הלוויה של מיכאל לדיגין ז"ל
מסע הלוויה של מיכאל לדיגין ז"ל
מסע הלוויה של מיכאל לדיגין ז"ל. המונים הגיעו
(צילום: פרטי)

עם תחילת השבעה התגייס מערך מתנדבים לסייע למשפחה, ובין סירי המזון והציוד לילדים נאספו למען המשפחה גם רהיטים וכלי חשמל, כיוון שלדיגין היה מפרנס יחיד.

קראו גם:

"זו טיפה בים, אין באמת תחושה של הקלה", סיפרה סימון לוי, מתנדבת שהגיעה מבאר שבע עם בגדים ומשחקים לילדי המשפחה. "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבור מי שנרצח רק כי הוא יהודי. אני רואה את האלמנה וברור לי שכל זה לא יעזור לה. היא רוצה אותו בחזרה והלב נשבר עבורה".
לתרומות שיסייעו למשפחה לחצו כאן