הבחירות המקומיות מתקרבות וצפויות להתקיים בפברואר הקרוב (אם לא ידחו שוב), והשטח מתחיל לבעבע. השבוע שלח ראש עיריית בת ים לשעבר, יוסי בכר, מכתב תלונה למנהלת המחוז מטעם משרד הפנים, בה הוא מבקש לחקור תלונה למתן שוחד לכאורה לראש עיריית בת ים, צביקה ברוט.
2 צפייה בגלריה
ראש העירייה לשעבר יוסי בכר וראש העירייה הנוכחי צביקה ברוט
ראש העירייה לשעבר יוסי בכר וראש העירייה הנוכחי צביקה ברוט
ראש העירייה לשעבר יוסי בכר וראש העירייה הנוכחי צביקה ברוט
(צילום: קובי קואנקס, שאול גולן)

הרקע למכתב הוא התמודדותו של בכר שוב לתפקיד ראש העירייה, ותביעה שהוגשה נגדו ע"י ראש העירייה הנוכחי, שאף הוא מתמודד לקדנציה נוספת, צביקה ברוט.
במכתב מפרט בכר את השתלשלות האירועים שהחלה עם תחילת תקופת הבחירות הנוכחיות לראשות העיר. ב-06 בספטמבר 2023, הגיש ברוט תביעת לשון הרע נגד בכר בבית המשפט השלום בתל אביב (ממקורות שהגיעו ל"מיינט בת ים" מדובר בסכום השואף לכדי 50,000 שקל). מי שייצגה את ברוט בתביעה היא עורכת הדין טלי בן סימון, המשמשת שנים רבות כיועצת משפטית חיצונית לעירייה ומספקת שירותים בתשלום עבור עיריית בת ים.
לטענת בכר, וכפי שמופיע במכתב, על מנת להגיש תביעת לשון הרע נגד תושב העיר, ראש העירייה צריך לכנס ולקבל את אישור מועצת העירייה, בכירים נוספים מהעירייה (גזבר, מבקר ויועצת משפטית), ולאחר מכן לקבל את אישור משרד הפנים, כי ניתן להשתמש בכספי העירייה ובספקי העירייה להגשת תביעה. לא רק זאת, יש לזמן את התושב (במקרה הזה, יוסי בכר) לשימוע בטרם הגשת התביעה.

קראו גם:

במכתבו טוען בכר כי כל התהליך לעיל לא בוצע, וברוט אף השתמש בשירותיה הפרטיים של עורכת הדין טלי בן סימון, כדי לתבוע באופן אישי את בכר. הוא אף מציין במכתבו, כי עיריית בת ים משלמת שכר טרחה מאוד גבוה למשרדה, ולהערכתו - העירייה היא אף הלקוחה הגדולה ביותר של בן סימון. בשל כך, ומפאת ניגוד עניינים, הדבר מהווה "קבלת מתנה אסור במקרה של ייעוץ, ומנגד מפאת שוחד".
בכר טוען במכתבו כי, "לא ניתן להשתמש במשאבי העירייה מול מתמודד לראשות העיר במסגרת קמפיין בחירות", ומוסיף: "ברור לכל משפטן מתחיל, כי מדובר בקבלת שוחד של ראש עיר". בכר מסיים את מכתב התלונה בדרישה מכל המכותבים (משרד הפנים והיועצת המשפטית של העירייה) לפתוח בחקירה.

2 צפייה בגלריה
ירידה לעומת 2019. עיריית בת ים
ירידה לעומת 2019. עיריית בת ים
עיריית בת ים. הנהלים לא בוצעו כנדרש?
(צילום: קובי קואנקס)

בעקבות הטענות החריפות הללו פנה "מיינט בת ים" לבקשת תגובה ממשרד הפנים ומעיריית בת ים. כאשר מתגובת עיריית בת ים נראה שיתכן והגשת התלונה הזו תעלה ביוקר דווקא לבכר.
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מבדיקה עולה כי הוועדה הארצית למימון הוצאות משפט של נבחרי ועובדי ציבור במשרד הפנים אישרה לעיריית בת ים להגיש את תביעת לשון הרע בשל הוצאת דיבה לכאורה נגד ראש העיר ובעלי תפקידים נוספים".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: ״כפי שנאמר בהודעת משרד הפנים, המשרד אישר לעורכת הדין להגיש את התביעה, בניגוד לדבריו של מר בכר. העירייה בהתאם לכך פעלה בצורה תקינה, וטוב שכך. במקביל, במהלך בדיקת הנושא התברר כי יוסי בכר בעצמו, כשהיה ראש העיר, השתמש בשירותים המשפטיים של היועצים המשפטיים של העיריה מבלי לקבל אישור של משרד הפנים, והדבר התגלה רק לאחרונה בעקבות פנייתו. בשל כך פועלת כעת העיריה לגבות ממר בכר החזר של כחצי מיליון שקלים שקיבל - לפי דבריו שלו - באופן שגוי".