זה היה בוקר שבת שגרתי בבית משפחת קרנק בבת ים. האם דינה, ושני ילדיה הקטנים, היו בדרך לים. כאשר יצאו מבניין מגוריהם ברחוב יוספטל, צעד מיכאל הקטן קדימה כדי לפתוח את דלת הזכוכית עבור אמו ועגלת התינוק, ולפתע הכל התנפץ סביבו, והוא מצא את עצמו מכוסה בזכוכיות. "זה היה פשוט מחזה נוראי, מיכאל היה כולו מלא בדם וישר רצנו הביתה", מספרת אמו.
2 צפייה בגלריה
הילד הפצוע
הילד הפצוע
הילד הפצוע
(צילום: באדיבות המשפחה)
לורי אב המשפחה משחזר, "דינה והילדים נכנסו הביתה כשמיכאל שותת דם, התחלנו לרחוץ אותו ולחפש מאיפה זורם הדם ואיפה בדיוק החתכים. לאחר מכן מיד הלכנו למוקד ומשם רצנו למיון בית חולים וולפסון, שבו מיכאל טופל ע"י פרופ' אילן דלאל".
2 צפייה בגלריה
הילד הפצוע
הילד הפצוע
הילד הפצוע
(צילום: באדיבות המשפחה)
משפחת קרנק מתגוררת בבניין ברחוב יוספטל בעיר כבר כ-4 שנים, לאחר שהבניין עבר שיפוץ של תמ"א 38, "להגיד לך שרמת הגימור בבניין היא גבוה, זה יהיה שקר", טוען לורי קרנק ומסביר: "בגלל שאנחנו גרים בדירה החדשה שנבנתה בבניין לאחר התמ"א אז היינו בקשר עם הקבלן כמה פעמים בשביל תיקונים כאלה ואחרים בבית אבל לא תיארנו לעצמנו שנעשתה כזו עבודה לא בטיחותית שבה הבן שלי או ילד אחר מהרבים שמתגוררים בבניין, יפצע".
האירוע המפחיד הסתיים במזל גדול. "מזל שהייתי בבית לעזור לאשתי, מזל שהזכוכיות לא פצעו את מיכאל בפנים או נכנסו לו לעניים ומזל שדינה לא פתחה אתו ביחד את הדלת והזכוכיות לא התנפצו גם על אחותו של מיכאל הפעוטה, היה לנו הרבה מזל בהרבה מובנים. אבל דבר נורא כזה לא אמור לקרות", אומר האב.
צפו באירוע המטריד כפי שנקלט במצלמות האבטחה בבניין:
ההורים ממתינים כעת להחלמתו של בנם, אך טוענים שבקרוב ינקטו גם בהליך משפטי. "כרגע הילד ממש בטראומה הוא כבר כמה לילות מבקש לבוא לישון אתנו במיטה וגם אחותו הקטנה מפחדת לעבור ליד הדלת כניסה ומבקשת שנרים אותה על הידיים, מישהו חייב להיות אחראי על כל הסיפור הזה", מספרים ההורים.
היזם יוסף בזל, בעל 15 שנה ניסיון בתחום אשר היה אחראי על שיפוץ התמ"א 38 בבניין המדובר, מגיב על הדברים: "לא ידוע לי שהיה כשל ביצור הזכוכית או בציר הדלת, עובדה שהדלת עבדה במשך 5 שנים האחרונות. זכוכית תמיד עלולה להישבר אבל בדיוק בשביל זה קיימת זכוכית מחוסמת וזוהי הזכוכית שהותקנה במקום, אבל יכול להיות שהשימוש בדלת לא היה נכון שכן אם לוחצים עליה יותר מדי ופותחים בחוזקה מדי הרבה פעמים היא עלולה להיפגע".