בשבוע שעבר הגישה התאחדות הקבלנים, ביחד עם החברות דניה סיבוס, אלקטרה בנייה ועץ השקד וגופים נוספים, עתירה מינהלית כנגד החלטת עיריית בת ים שלא לפתוח את אתרי הבנייה בתחומה. היום (שני) הגיה העירייה את תגובתה.
2 צפייה בגלריה
אתר בנייה בירושלים
אתר בנייה בירושלים
אתר בנייה. בבת ים לא חזרו לפעילות
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ')
בתשובה, שהוגשה באמצעות עוה"ד אורי הברמן ממשרד שרקון בן עמי, נאמר: "החשש והחרדה של הציבור מלווה גם בזיכרון ההתפרעויות של ערביי ישראל בעת מבצע "שומר החומות" ובחשש שמא התפרעויות דומות עלולות להתחולל גם בפעם הזו. זהו הרקע לקבלת ההחלטות. החשש המתואר עדיין תקף למרות שעד כה התנהלותם של ערביי ישראל ראויה לכל הערכה ויש לקוות כי כך תהיה גם בהמשך".
באשר לשאלת סמכותם לסגור את האתרים נאמר בעתירה כי לפי פקודת העיריות, "מדובר בסמכות כללית, היא אינה מפרטת כיצד ובאיזה אופן ניתן להפעילה והיא נתונה לרשות, כל העת. רוחבה של הסמכות כרוחבו של התפקיד עד יש הרואים בהוראת החוק הזו כהוראה של נורמה חוקתית".
הם מוסיפים כי "לעירייה סמכות לעסוק בנושאי ביטחון, לא רק בעת חירום אלא גם בעת שיגרה ואף לפעול במרחב הרשות על מנת לשמור על שלום הציבור ולמנוע פעילות חבלנית עוינת".

2 צפייה בגלריה
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
התושבים חוששים משינוי בתוכנית
"לעירייה יש סמכות לסגור"
(צילום המחשה: יואב דודקביץ')

עוד בעניין הסמכות טוענות העיריות כי לפיקוד העורף יש סמכות כללית בלבד, ואילו "לעירייה סמכות ספציפית לשטח הרשות המקומית שלה בלבד. יתרונה של עירייה הוא ביכולתה להיות קשובה ספציפית לרצון תושביה, ולהתאים את שירותיה לצרכיהם, לחששותיהם ולאופיה של העיר".

קראו גם:

באשר לטענת העותרות כי סגירת אתרי בנייה מהווה הפליה בין עובדים באתרי בנייה לבין עובדים אחרים נטען בתגובה: "טענת האפליה אותה טענו העותרים אין לה מקום. איש לא הפלה בין אתרים או בין עובדים. הפליה היא התייחסות שונה אל שווים. התייחסות שונה למקרים שאינם נכללים באותה קבוצת שיווין איננה הפליה. לאתרי הבנייה מאפיינים ייחודיים המצדיקים את החרגתם ממכלול העובדים בתחומי הרשות. זאת ועוד הפליה על פי הגדרותיה הבסיסיות ביותר הן יחס שונה לאנשים שווים. ואילו כאן, העותרים כולם קבלנים אשר קיבלו את אותן ההנחיות באשר לעבודה באתרי בנייה ללא הבדל בין אתרי בניה פרטיים או ציבורים וללא אבחנה בין זהות הפועלים".
בשורה התחתונה, אומרים בעירייה: "העותרים לא הצביעו על גורם אחר לו נתונה הסמכות להביא לסגירת אתרי בנייה בשל המצב הביטחוני. ולהשקפתם, אין איש הרשאי לסגור את אתרי הבנייה ולכן האתרים אמורים לפעול במנותק מהאירועים במישור של ביטחון פנים".