מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל אתרי הבנייה בבת ים סגורים בהוראת ראש העירייה, צביקה ברוט. אתמול (שלישי) הגישה חברת הבנייה "מעוז דניאל" עתירה לבית המשפט בדרישה לפתוח את האתר ברחוב כצנלסון ולאפשר לה להמשיך פרויקט פינוי -בינוי שמתבצע במקום.
2 צפייה בגלריה
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי הבנייה בבת ים מושבתים
אתרי הבנייה בבת ים עדיין סגורים
(צילום המחשה: canva)
לחברה ניתנו היתרי בנייה להריסת מבנים קיימים והקמת חמישה מגדלים בני 27 קומות. מדובר בפרויקט פינוי בינוי שבמסגרתו פונו מבתיהן 104 משפחות, ובמקומן מוקמות 560 יחידות דיור, רובן המכריע כבר נמכרו לרוכשים.
אך כזכור, יומיים לאחר תחילת מלחמת "חרבות ברזל", הוציא ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מכתב המורה על סגירה זמנית של כל אתרי הבנייה בעיר עקב האירועים הביטחוניים. בהמשך התקבלה הודעה לפיה סגירת אתרי הבנייה תימשך, למרות דרישת התאחדות הקבלנים לפתוח את אתרי הבנייה.
מאז הוראת העירייה הראשונה, כל אתרי הבנייה הפרטיים בעיר סגורים. מספר קבלנים, יזמים ומנהלי חברות כבר פנו מספר רב של פעמים לעירייה, הסבירו את עמדתם שהוראה מעין זו אינה בסמכותה, וביקשו לאשר חזרה לפעילות של אתרים אלו.

2 צפייה בגלריה
אתר בנייה בירושלים
אתר בנייה בירושלים
דרישה לפתוח את אתר הבנייה
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ')

קראו גם:

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין אמיר בירנבוים ממשרד עורכי הדין עפר שפיר ושות', נטען כי אינם ממעטים מעוצמת וזוועות מתקפת הטרור בה הותקפה מדינת ישראל בבוקר יום שבת בעקבותיה הוכרזה מלחמת 'חרבות ברזל'. אך לטענתם, "הוראת העירייה על סגירת כלל אתרי הבניה בתחומה, ובכללם אתר הבניה הנדון, ניתנה בחוסר סמכות, אינה מבוססת על תשתית עובדתית ולוקה בחוסר סבירות קיצונית".
עוד נטען בעתירה, כי לא זו בלבד שפיקוד העורף לא הוציא הוראה על סגירת אתרי בנייה, אלא שאף פרסם הנחיה ברורה ולפיה בתחומי בת ים מותר המשך פעילות בכל מקומות העבודה, ובלבד שקיימת אפשרות להגיע למרחב מוגן.
"הוראת העירייה האוסרת על כל פעילות באתר הבנייה המנוהל על ידי העותרת לוקה בכל בפגמים האפשריים במשפט המנהלי, ניתנה בחוסר סמכות בולט, בסתירה לעמדתם של כלל הרשויות המוסמכות, איננה מנומקת ואיננה מבוססת על כל תשתית עובדתית או מקצועית, לא ניתנה לעותרת זכות טיעון טרם מתן ההוראה, וזו לוקה בחוסר סבירות וחוסר מידתיות בולט", לשון העתירה.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת אתרי הבנייה באה לאחר התייעצות עם גורמי הביטחון, לרבות העיריה, המשטרה, השב"כ וגורמים נוספים. החומרים הרלוונטיים, הגלויים והחסויים, יוצגו גם בפני בית המשפט. אנו רואים חשיבות גדולה לאזן בין הצורך העליון לשמור על שלום הציבור מחד, ולאפשר שגרת עבודה גם בזמן מלחמה מאידך. בהתאם לכך אנו בשיח מתמיד עם נציגי הקבלנים, אך לא נסכים להתפשר בשום אופן על ביטחון התושבים. השיח יימשך כדי למצוא פתרון מוסכם, אך כזה שמציב את שלום הציבור לפני כל שיקול כלכלי או אחר.
עוד נציין כי בשבועיים האחרונים נעצרו כ-100 שב"חים, חלקם מעזה, ואנו קוראים גם להתאחדות הקבלנים לקחת אחריות בעת הזו ולוודא כי אף קבלן לא יעסיק פועלים בניגוד לחוק. אנו רואים לנכון לשבח את רוב החברות אשר משתפות פעולה מתוך רצון ואחריות לדאוג ביחד לביטחון מירבי לתושבי ישראל ככלל, ובת-ים בפרט".