תושבי צפון בת ים טוענים שבתקופה האחרונה הם סובלים מאוד מקולות המואזין המגיעים ממסגדי יפו. לטענתם, מאז פרוץ המלחמה ובעיקר לאחר המעבר לשעון חורף, הם מתעוררים בבהלה בשעות הבוקר המוקדמות.
2 צפייה בגלריה
בצפון בת ים מתעוררים בבהלה מוקדם בבוקר
בצפון בת ים מתעוררים בבהלה מוקדם בבוקר
בצפון בת ים מתעוררים בבהלה מוקדם בבוקר
(צילום המחשה: canva)
"04:43 לפנות בוקר בבת ים, למה אני צריך להתעורר ממואזין בשיא העוצמה?", כך סיפר תושב בת ים ל"מיינט בת ים", והוא לא היחיד.
אלכסיי, תושב בת ים המתגורר ברחוב אוסקר שינדלר, ממש על גבול יפו, מספר: "בשבועיים האחרונים אשתי ואני מתקשים להשלים את השינה, אנחנו סובלים מאוד וחיים עם קולות מואזין מהמסגד ביפו. מישהו צריך לטפל בזה, זה משהו שלא היה בעבר וזה מטרד לכל דבר. ככל הנראה מישהו הזיז את הרמקולים לכיוון שלנו ובוודאות הגביר את עוצמת הווליום וזה צריך להיות מטופל".

קראו גם:

גם בקבוצות הפייסבוק המובילות בבת ים הנושא עלה לא מעט, וכפי שכותב תושב העיר: "הם הגבירו את הווליום בכוונה כדי להפריע לכמה שיותר יהודים ולעצבן אותנו. זה לא היה כך מעולם. פתאום, כולנו סובלים ממואזין בתוך בת ים".

2 צפייה בגלריה
קולות המסגדים מיפו
קולות המסגדים מיפו
קולות המסגדים מיפו
(צילום המחשה: canva)

תושב אחר מתאר: "זה פתאום מתחיל עם הרעש המרגיז הזה, מפריע לישון, מפריע לגמרי בהתנהלות היומית ומשגע את כולנו. אני לא מבין היכן המשטרה. מה קורה לנו"?
נכון להיום, התקנות למניעת מפגעים בישראל אוסרות על הקמת רעש באמצעות רמקול בין השעות 14:00-16:00 בצהריים ובין 23:00 בלילה ועד 07:00 בבוקר של יום המחרת. לשון תקנות אלו חלה גם על רמקולים בשימוש המואזין. עם זאת, התקנות אינן נאכפות בכל הקשור לקריאת המואזין.
כזכור, בכנסת ישראל יצאו כבר בשנת 2016 בקול תרועה עם ניסיונות להעביר את "חוק המואזין". החוק עבר בקריאה טרומית, אולם לא התקדם משם. מאז, לטענת התושבים בבת ים, באי המסגדים רק הגבירו את הווליום, הוסיפו רמקולים ובמקום לספוג קנסות, הגדילו את טווח הרעש ומפריעים למאות אלפים בסביבתם.
"אנחנו עיר שקרובה ליפו, אבל מעולם לא הייתה כאן הפרעה כזאת. רק בשבועות האחרונים הם הגבירו את הווליום והתחילו להטריד אותנו, בשעות הבוקר הקטנות", מסכם אלכסיי.
מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "עיריית תל אביב- יפו עשתה כל שביכולתה כדי לפתור את הנושא בהבנות הדדיות, קיימה מפגשים אישיים ואף מפגש תושבים עם נציגי המסגד. לצערנו הדבר לא צלח, הנושא הועבר למשטרת ישראל ונמצא כרגע בטיפולה. למרות זאת ממשיכה העירייה לקיים שיחות עם הגורמים המעורבים ולנסות לתווך בין הצדדים".