המערכת הפוליטית בבת ים מתחממת לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. אתמול (שלישי) הגיש ראש העירייה לשעבר והמתמודד לתפקיד ראשות העירייה בבחירות הנוכחיות, שלומי לחיאני, תביעה נגד ראש העירייה הנוכחי, צביקה ברוט.
2 צפייה בגלריה
לחיאני וברוט. יפגשו בבית המשפט?
לחיאני וברוט. יפגשו בבית המשפט?
לחיאני וברוט. יפגשו בבית המשפט?
(צילום: קובי קואנקס, שאול גולן)
מכתב התביעה שהוגש אתמול (05 בספטמבר) לבית המשפט השלום בבת ים עולה שלחיאני תובע את ברוט בשל לשון הרע. לחיאני מעוניין מברוט פיצוי כספי של עד 500,000 שקל, כמו גם בקשה להתנצלות פומבית.
לחיאני כבר שילם את סכום אגרת המשפט בסך 12,500 שקל (ואם יובא התהליך בפני בית המשפט, יצטרך להוסיף עוד 6,250 שקל). נכון להיום, מוקצים לראש העיר ברוט כשישים ימים להיענות לכתב התביעה.
כתב התביעה מתייחס לכתבה ששודרה בחדשות 13 וכללה ראיון עם שלומי לחיאני. בסיומה הופיעה תגובה מטעם ברוט, שלפיה: "בתקופת כהונתו כראש עיר, הייתה מעורבות של גורמים פליליים ושחיתות בעירייה, בתקופת כהונתו העיר בת ים הגיעה לפשיטת רגל עם חובות וגירעון עצום" (לשון התגובה כפי שהופיעה במהדורת החדשות).

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
בית המשפט בבת ים
בית המשפט בבת ים
בית המשפט בבת ים. התביעה הוגשה
(צילום: דוברות הרשות השופטת)

בכתב התביעה צוין כי ברוט "הוסיף חטא על פשע שעה לאחר מכן, ופרסם זאת באתרי הרשתות החברתיות המשמשות אותו לצרכי הבחירות" – שם כביכול חזר על הטענות. בנוסף, נטען בתביעה כי ברוט הפך את האשמת לחיאני: "בשליחת יד בקופה הציבורית" כמנטרה במסגרת תעמולת הבחירות מטעמו, וחזר על כך גם במסגרת כתבה שהתפרסמה בעיתון "ישראל היום".
בהתאם להאשמות, מזכיר לחיאני כי "ההתמודדות על ראשות העיר בת ים מלווה בהשמצות רבות במסגרת הניסיונות לפגוע בפופולריות לה זכה התובע". עוד מוזכר כי "לצורך כך, לא בוחלים המעורבים בכל אמצעי להשחיר את דמותו של התובע בעיני הציבור תוך פרסום שקרים וחצי אמיתות".
שאר כתב התביעה מביא דוגמאות וצילומים מפרסומים אלו, ובהמשך פירוט הסעדים שמבקש לחיאני מברוט. שלומי לחיאני מיוצג על ידי עו"ד ערן מרינברג.
מטעם לחיאני נמסר ל"מיינט בת ים": ״פניות רבות הגיעו אלינו מתושבים שמזדעזעים לראות את לשון הרע שמופץ ע״י ברוט. עצוב לנו לראות כיצד אדם מאמין החובש כיפה לראשו חי בשלום עם עצמו ועם מצפונו כשהוא עושה שימוש כה בוטה בשקרים, ובהפצת לשון הרע. הרי מקור איסור לשון הרע הוא בתורה בספר ויקרא שם כתוב: "לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּיךָ".
ממטה הבחירות של צביקה ברוט נמסר בתגובה: "בכל הסקרים ברוט זוכה לתמיכה של כ-70 אחוזים, בעוד לחיאני עומד על 16 אחוזים בלבד. הסיבה המרכזית היא העובדה שלחיאני השאיר עיר בפשיטת רגל, מוכת שחיתות, העדפת מקורבים, ושירותים עירוניים נמוכים. אנחנו מסרבים להשתתף בפסטיבל ההשמצות של מר לחיאני, ומבטיחים לתושבי בת-ים שנמשיך גם בקדנציה הבאה להמשיך לעבוד קשה מאד, להביא את העיר לעוד הישגים, ולוודא שבת-ים תמשיך קדימה ולעולם לא תחזור לאחור״.