עו"ד ענבל פלאח יעקב (45), חברת מועצת העיר בת ים מטעם 'הליכוד', עומדת לעזוב את תפקידה, ולא תתמודד בבחירות המקומיות 2023. הסיבה: התמודדות על תפקיד שופטת בית משפט השלום.
3 צפייה בגלריה
עם הנשיאה, בפתיחת היכל המשפט בבת ים
עם הנשיאה, בפתיחת היכל המשפט בבת ים
עם הנשיאה חיות, בפתיחת היכל המשפט בבת ים
(צילום: פרטי)
פלאח יעקב סיפרה ל"מיינט בת ים" כי מהלך ההתפטרות נעשה "לטובת שמירה על אי-ניגוד עניינים בתפקיד פוליטי, ועל כן מצאתי לנכון להמשיך את התנדבותי השונה בדרכים אחרות. איני עוזבת את פעילותי הציבורית רבת השנים, אך לא אשמש כנציגת מפלגה ובתפקיד פוליטי".

קראו גם:

פלאח יעקב נולדה בבת ים, התחנכה בבית הספר "ציפורי" ולאחר מכן בתיכון "בית וגן", ואת שירותה הלאומי עשתה גם בבת-ים, כקומונרית בסניף בני עקיבא. לאחר מכן עברה לשכונת רמת הנשיא, שם גם לומדים ילדיה התאומים (בני 13): אורי-יאיר ושי-לי בבית הספר ממ"ד הראל.

3 צפייה בגלריה
ענבל פלאח יעקב וילדיה
ענבל פלאח יעקב וילדיה
ענבל פלאח יעקב וילדיה
(צילום: פרטי)

בתחילת דרכה, למדה להיות מורה, ואף עסקה בזה מספר שנים, אולם במקביל שילבה לימודי תואר שני בתקשורת ומנהל ציבורי, ולאחר מכן למדה משפטים, ואף ייסדה את פירמת המשפט A.I.A אשר עוסקת בדיני משפחה, נדל"ן ונזיקין עם שותפיה, עורכי הדין ארנון עידן, אבי אריה וליאור דהן. מדי פעם אפשר גם לצפות בפלאח יעקב כמגישת תוכניות בטלוויזיה, בין השאר בתוכנית המשפט "בדלתיים פתוחות".
פלאח יעקב שימשה בחמש השנים האחרונות כחברת מועצת העיר, מחזיקת תיק בריאות הציבור ויושבת ראש ועדת מכרזים.
למה רצית להיות שופטת בבית משפט השלום?
"אני מאמינה שכמו בכל דבר שעושים, יש להתחיל גם אם זה קטן, גם אם זה לא נראה לך משמעותי. אפילו אם הצלחת לגעת, לשנות, לסייע לאדם אחד בשביל אותו אדם זה עולם ומלואו".
את רואה את תפקיד השופטת כשליחות ציבורית?
"שליחות ציבורית זה חיידק שתוקף אותך, שבקצה שלו יש סיפוקים ולפעמים בסופו של תהליך גם הרהורים נוגים, זה מנוע עם בעירה פנימית בלתי פוסקת. אני מאמינה כי אדם המתמסר לשליחות ציבורית מגלה כל הזמן כמה כוחות אדירים יש לו, ואני נרגשת. זו תקופה של עשיה מבורכת שטמנה בחובה עליות ומורדות, הישגים ולעיתים גם תסכולים. בתקופת חברותי במועצה, נקלענו למגפת הקורונה שבהחלט הייתה מאתגרת ושונה מכל דבר שהכרנו עד היום, ואף על פי כן, מעולם לא אבדה לי דרכי".

3 צפייה בגלריה
ענבל פלאח יעקב
ענבל פלאח יעקב
ענבל פלאח יעקב
(צילום: פרטי)

"עוד טרם חברותי במועצה שימשתי כיושבת ראש ועד ההורים, חברת דירקטוריון בחברה לתרבות נוער וספורט שלנו וכיועצת משפטית של עמותת "מחייכים אל החיים", שנותנת מענה לילדים עם צרכים מיוחדים וצמחה בעירנו. אני מאמינה ומרגישה כי בנחישות, יושר והגינות נאבקתי בכל כוחי למען איכות חיי תושבי בת-ים במיזמים ובפרויקטים השונים שהבאתי לעיר".
יש תכונות חשובות שצריך לדעתך להחזיק בהן כדי להתמנות לשופטת?
"אחד הערכים הבולטים שלי זה יושר ושקיפות, ולכן היה לי מאוד חשוב לשתף את התושבים במהלך, ואני מאחלת לכל מי שייכנס במקומי למועצה לעשות רק דברים טובים למען התושבים. אני אמשיך ואסייע למען תושבי בת ים ככל שניתן, בכל נושא ועניין, ומיזם "מחשב לכל משפחה" שהקמתי לא מכבר, ונולד מתוך הצורך של ילדים בתקופת הקורונה ללמידה מרחוק. המיזם ממשיך וימשיך בהובלתי גם בעתיד ביתר שאת".