לפני יותר מ-34 שנים הוקמה בבת ים שכונת הקראוונים (ליד הקאנטרי). תושבים שסבלו ממחסור בדיור פונו אליה ביוזמה ממשלתית, אך מאז עברו הרבה שנים וחלק מהתושבים עדיין מתגוררים בשכונה. זאת למרות ניסיונות רבים לפנותם ולבנות במקום.
3 צפייה בגלריה
שכונת הקראוונים בבת ים
שכונת הקראוונים בבת ים
שכונת הקראוונים בבת ים
(צילום: יריב כץ)

אינספור הצעות, ניסיונות, ראשי ערים שונים , ועדות כאלה ואחרות ניסו להוציא את המשפחות שמתגוררות באחד משטחי הנדל"ן היוקרתיים ביותר בגוש דן. בכל פעם שנראה כי עומדת להסתיים הסאגה, צץ מכשול נוסף, וגם הפעם התעוררה סוגיה שגרמה לפיצוץ.
לאחרונה, הגיעו דיירי המתחם הגיעו להסכם היסטורי עם מנהל מקרקעי ישראל, לפיו הם יפנו את השכונה בתמורה לפיצויים בסך מיליוני שקלים. במקביל, העירייה מתכוונת לבנות על שטח זה כ-890 יחידות דיור וכ-92,000 מ"ר תעסוקה.

קראו גם:

"בלי הסעיף הזה לא חותמים"


לטענת תושבי השכונה, בהסכם שאמור היה להיחתם עד סוף חודש אוגוסט 2024, לא מופיע סעיף מחיקת חובות ארנונה של התושבים - זו שהצטברה לאורך השנים ולא שולמה.
"בלי סעיף על הסכם מחיקת חובות לא ניתן לחתום", אומר מישל שושן תושב שכונת הקרוואנים וקובע נחרצות: "לצערי מודיע שיש אמנם מועד אחרון לחתימה עד סוף אוגוסט - אבל אין חתימה, וההסכם מבוטל ואין פינוי הקרוואנים".

3 צפייה בגלריה
שכונת הקראוונים בבת ים
שכונת הקראוונים בבת ים
שכונת הקראוונים בבת ים. רוצים מחיקת חובות ארנונה
(צילום: יריב כץ)

מה יקרה עכשיו?
שושן: "עכשיו זה יחזור לעוד שנים בבתי משפט. יש כאן שכונה שתקועה מעל 34 שנים, והיא נמצאת כיום במקום הכי טוב בעיר. מדברים על 900 יחידות דיור בנייה, אז החובות שנוצרו מהארנונה זה כסף קטן. האגרות שהעיר תכניס זה עשרות מיליונים, ולכן שני מיליון שקל חובות מארנונה זה כסף קטן – העירייה צריכה לראות את זה כחובות אבודים".
שושן, לצד שאר המשפחות בשכונה, טוענים כי הם לא מתכוונים לחתום על ההסכם מול מנהל מקרקעי ישראל עד שלא יוסף הסעיף על ויתור חובות הארנונה.

3 צפייה בגלריה
מישל שושן
מישל שושן
מישל שושן. לא חותמים
(צילום עצמי)

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "עיריית בת ים הסכימה לוותר לכל תושבי שכונת הקרוואנים על חובות הארנונה, והחלטה זו אף עברה בישיבת המועצה שנערכה לפני כחצי שנה. יחד עם זאת, כדי לוותר על הארנונה - נדרש גם שמשרד הפנים יחתום על אישור שכזה, ומסמך זה שוכב במשרד הפנים למעלה מחצי שנה. יש להדגיש, עיריית בת ים ויתרה לחלוטין על הארנונה עבור תושבי השכונה".
ממשרד הפנים טרם נמסרה תגובה.