משבר הקורונה גרם לטלטלה עמוקה במערכת הבריאות בישראל ובעולם וגרם לרבים להעריך את הפעילות של האחים והאחיות במערכת הבריאות הציבורית. ל"אפקט הקורונה", מתווסף המחסור החמור ממילא בכח אדם - ואת הבעיה הזאת מבקשים בעיריית בת ים ובבית החולים וולפסון לפתור.
1 צפייה בגלריה
האחות תזכה לגימלה למרות שחזרה לעבודתה
האחות תזכה לגימלה למרות שחזרה לעבודתה
האחות תזכה לגימלה למרות שחזרה לעבודתה
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
פרויקט יוצא דופן להסבת אקדמאיים לקבלת מלגת לימודים מלאה, בהובלת מנהל הסיעוד במשרד הבריאות, עיריית בת ים ובית הספר האקדמי לאחיות וולפסון, יוצא לדרך. 50% מהמלגה תממון על ידי משרד הבריאות ו- 50% באמצעות קרן "מקס ברני", הפועלת לקידום התעסוקה במדינת ישראל. היוזמים מקווים כי הפרויקט יאפשר לבית הספר האקדמי לאחיות וולפסון להגדיל משמעותית את היקפי הלומדים, כחלק מההערכות לגלים הבאים של הקורונה.
"מדובר בפריצת דרך בשיתוף הפעולה בין העירייה והקהילה הבת ימית לבית הספר לסיעוד בבית החולים וולפסון", אומרת סמנכ"לית רווחה וקהילה בעיריית בת ים, ד״ר זיו חורב. "תקופת הקורונה הוכיחה לכולנו כמה מקצועות הסיעוד מהווים נדבך משמעותי ברפואה בישראל ואנו שמחים לקחת חלק ולתרום לצמיחת הענף בעזרת תושבי העיר המעוניינים בהסבה. תקופת הקורונה גם הוכיחה לנו כמה משמעותי לעבוד במקום יציב, חיוני ועם ביטחון תעסוקתי. כך שבשיתוף הפעולה הזה, כל המעורבים מרוויחים, כל מי שמצטרף מרוויח את עתידו״.
מנהלת בית הספר האקדמי לאחיות וולפסון, ד"ר אינגה שליו, הוסיפה: "אנחנו נמצאים בתקופה של אי וודאות בריאותית וחברתית, המחייבת אותנו להיערכות לאתגרי העתיד בחינוך לסיעוד ובהובלת חזון ברור באשר לדמותם של בוגרי הסיעוד. להיות אח או אחות זאת בחירת דרך לחיים, להוביל את הטיפול במטופל, להיות חלק אינטגרלי מהצוות, שותפים מלאים לתהליך הטיפולי והשמה את המטופל במרכז ובליבת העשייה המקצועית. בית הספר יזם את שיתוף הפעולה עם עיריית בת ים - הן מתוך שיתופי פעולה מצוינים בעבר והן מתוך היעד של צמצום פערים וקידום האוכלוסייה".
כל העדכונים - חדשות בת ים