האם בת ים תצטרף בקרוב למיזם "נעים בסופ"ש" שמחבר כבר 14 ערים ורשויות באזור המרכז לתחבורה ציבורית בשבת? זו ההצעה המונחת על שולחן מועצת העיר וזקוקה לרוב מצביעים. כעת הצטרפה סיעה נוספת לתומכים - האם ההצעה תצליח לעבור?
3 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
(צילום: עיריית ת"א)

מערך ההיסעים בסופי השבוע קיים כבר זמן רב ומחבר בין הרשויות אבו גוש, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, מבשרת ציון, מודיעין-מכבים-רעות, מטה יהודה, נס ציונה, קריית אונו, רמת שרון, רעננה, שוהם ותל-אביב-יפו. המערך החינמי מאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות, בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה.

קראו גם:

בישיבת מועצת עיריית בת ים הקרובה (בתחילת ספטמבר) תעלה להצבעה הצעתה של קטי פיאסצקי לצרף את בת ים למיזם, עתה מקבלת היוזמה רוח גבית וחיזוק גם מסיעת 'ישראל ביתנו' במועצת העיר שנציגיה הודיעו שיצביעו בעד.
אירנה גנין, יו"ר ראש סיעת ישראל ביתנו בבת ים, ואחת מן הפעילות המרכזיות בעיר בהקמת מיזמים למען חיילים, נפגעי טרור, גמלאים ועולים חדשים, מספרת ל"מיינט בת ים: "אני עכשיו בדרך להוסטל פה בבת ים, ואלו אנשים מסכנים שלכודים בבית או בשכונה שלהם במהלך סופשבוע. הם לא יכולים להגיע לשום, אין להם יכולת להגיע לחוף הים, לצאת ובטח שלא לבלות".

3 צפייה בגלריה
"רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת". אירנה גנין
"רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת". אירנה גנין
"רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת". אירנה גנין
(צילום: קובי קואנקס)

גנין מספרת שהיא ושאר שני חברי הסיעה במועצת העיר בת ים יצביעו בעד ההצעה, ויעשו הכל כדי שהיא תעבור: "אנחנו מאוד רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת בבת ים. כל המשפחה שלי היו דתיים-חרדיים באוקראינה, אבל אני חיה עכשיו בעיר ישראלית, ואנחנו רוצים שתהיה פה תיירות, שלתושבים יהיה נוח ונעים לגור פה. יש עוד ערים דתיות וחילוניות שהתחברו עכשיו ל-"נעים בסופ"ש", ואסור שבת ים תהיה עיר רק של דתיים. אף אחד לא יכול להגיד לי מה אני צריכה או יכולה לעשות בשבת".
את מאמינה שההצעה תעבור במליאת המועצה הקרובה?
"יש לנו בעיה בעירייה. הקואליציה שלנו מורכבת מנציגים של הליכוד, בן גביר, ש"ס, בית יהודי, ככה שלא בטוחה שזה ריאלי, אני לא אופטימית. אני יודעת שהנציגים שלנו יצביעו בעד, ועוד כמה חברי מועצה יצביעו בעד, אבל עדיין לא בטוחה שיש לזה רוב".

3 צפייה בגלריה
"שירות חיוני". נעים בסופ"ש
"שירות חיוני". נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש. שירות חיוני גם בבת ים?
(צילום: דנה קופל)

למה את חושבת שצריך תחבורה ציבורית בשבת?
"בגלל שזה חשוב לתושבים שלנו. אנשים מבוגרים רוצים לבוא לים והם סגורים בבית. אני בעצמי מושתלת כליה, ומניסיון אישי שלי – אם אני צריכה להגיע לבית החולים איכילוב בשבת עולה לי להזמין מונית 150 שקל. כלומר בשביל 25 דקות נסיעה כשאין תחבורה ציבורית – זה המחיר, וחייבים לשנות את זה. ראש העיר כל הזמן מדבר על כך שהוא רוצה להביא לפה תיירים. בשביל להביא אותם לפה, צריך דרך להביא אותם וזה תחבורה ציבורית. הכי גרוע, אני מכירה כל כך הרבה אנשים בבת ים שמצביעים ליכוד: ויש להם רכב, והם מתניעים ונוסעים בשבת לאן שבא להם, אבל הם לא יצביעו למען אחרים שבאמת זקוקים לתחבורה ציבורית בשבת".